coretan dikala malam.. :)




Assalamualaikum.. walawei.. rindu la nak menconteng arang kat blog ni.. hahaha.. post yang sebelum ini cuma copy and paste je.. lalala.. saje nak kongsi maklumat dengan anda semua.. cu tengok gambar kat sebelah ini.. comey kan?? nama dia Yoyo & Cici.. cute giler.. XD tak ada motif aku letak gambar ini sebenarnye.. saje suka-suka.. heee.. apa yang ingin disampaikan di sini adalah.. next week aku exam mid-term!! whoooooaaa.. aku baru baca sikit-sikit.. T,T (jangan patah semangat pya.. You Can Do It!! ) bagi semangat kat diri sendiri.. siapa lagi nak bagi semangat kalau bukan diri sendiri kan?? nak harapkan orang lain.. berjanggut la tunggu.. =.= 


Sebenarnya.. tengah cuak sekarang ini.. tapi masih lagi niat di hati nak menaip jugak kat blog ini.. kenapa?? sebab teringin.. dan asyik terfikir jer.. sebab banyak kisah nak diluahkan.. :) ok..meh sini saya cerita..{ecehh.. pakai saya pulak.. ada bran nak baca lagi ker??hahaha} ok.. lupakan pasal iklan tadi.. pada hari rabu baru-baru ini.. merupakan hari jadi si Danish.. (+,+) selamat hari tua weyh.. 


Dah lupakan kisah pasal mamat ini.. ada cerita lagi best dari hari jadi dia.. hehehe.. hari tu jugak.. aku, afiQah, fadzil, aidil, dan budak india..tak ingat nama dia orang ape.. mewakili sekolah untuk Karnival Seni.. Ia dijalankan di sekolah convent klang.. anjuran pejabat daerah klang.. saya masuk pertandingan kuiz.. manakala fadzil, aidil, dan afiQah.. melihat cara-cara mencanting batik..kalau tak silap la.. wuuu.. aku ini pulak.. dah lama tak buka buku seni.. dan sebenarnya tak pernah ade buka teks seni.. nota seni ada la.. tu pun berhabuk dah.. dan berkemungkinan sekarang ini dah hilang.. ngeh3.. tapi disebabkan tahun ini saya amik subjek Seni untuk SPM.. jadi cikgu yatie pun suh masuk.. supaya dapat mengetahui dan merasai soalan pendidikan seni ini.. maklum la.. 2 tahun meninggalkan exam seni.. form 4 mana ada subjek seni dalam aliran sains.. pastu.. sehari sebelum pertandingan kuiz ini.. cikgu bagi la buku teks seni ini.. uish.. tebal wey.. dan apa yang aku buat.. selak jer.. (-,-) tak larat ler nak baca banyak-banyak.. selak pastu tengok gambar.. baca sikit-sikit la.. tapi anggaran dan purata membaca tidak melebihi 50 muka surat pun.. huhu.. yang lain-lain selak jer.. apa yang rasa penting baca la.. pastu.. sampai kat sekolah tuh.. amik kaw.. terasa nak buang air besar.. sakit perut tetibe.. tu la dia.. cuak cuak.. maklum la.. tak baca buku.. tu yang nerves tu.. walaupun cikgu yatie tak mengharapkan aku untuk menang pun dalam pertandingan ini.. motif utama adalah pertandingan mural papan lapis.. pertandingan kuiz ini hanya sampingan jer.. maklumlah.. aku pun bukan ada kelas seni pun sepanjang 2 tahun ini.. kalau perjumpaan untuk folio seni ada la.. tu pun bukan belajar seni.. hanya maklumat dan cara-cara membuat folio.. jadi kalau kalah pun tak pe.. :) 


pertandingan kuiz ini dijalankan di makmal ICT kat sekolah convent ini.. ya rabbi.. aku bukan nak kata apa.. ada ke patut.. kertas soalan tak dapat.. yang ada.. dia paparkan kat skrin.. huuu.. kedekut jugak.. >.< macam ini dialog dia..

Dia: Ok.. dah siap no 1??
Kami: Dah..
Dia: Kita pergi ke no 2 ya..


Baik bagi kertas je.. senang buat.. cepat siap.. tak menyusahkan hidup.. apa la.. bukannye mahal pun kalau fotostat.. 4 or 5 sen je satu paper.. pastu.. soalan yang diberikan.. ada susah dan ada senang.. tapi 35% apa yang aku baca keluar.. haha.. yang lain hentam je.. soalan tu ada jenis fakta, pengetahuan dan kehidupan sosial.. jadi boleh la aku buat.. then.. lepas habis kuiz tu.. aku pun carik la geng aku.. kehilangan jejak mereka.. akhirnya jumpa juga.. g tempat orang buat batik.. aku pun apa lagi join la.. hahah.. seronok taw.. maklumla.. tak pernah buat seumur hidup.. pengalaman baru.. jadi aku buat sepuas hati aku.. 2 kali aku buat.. haha.. seronok sangat.. XD 




lepas tu.. around pukul 12.30.. kene berkumpul balik kat dewan.. ada penyampaian sijil penyertaan dan penyampaian hadiah.. tapi yang tak boleh bla nya.. apasal sekolah aku yang disebut dulu.. pastu dyeorang suh aku yang amik.. tercuak aku... terkocoh-kocoh kaw.. tapi still cover ayu la.. muahahahaha.. nak jugak puji diri sendiri..kah3.. ni baru sijil penyertaan.. pastu.. penyampaian hadiah bagi pemenang pulak.. apasal sekolah aku tak menang untuk MURAL!!.. Sekolah kami punya pun cantik jugak.. hmm.. sedih sedih.. then.. sampai la untuk penyampaian hadiah bagi kuiz seni.. aku punya perasaan masa tu.. erk.. tak tawu nak kata ape.. korang nak dengar aku jujur ke?? haha.. perasaan aku masa tu.. aku teringin la nak menang.. sebab malu gak sekolah aku tak menang untuk mural.. pastu aku rasa pun aku dapat jawab soalan seni tu walaupun aku tawu.. ada banyak yang salah..hehehe.. pastu.. pengerusi tu sebut.. tempat ketiga jatuh kepada sekolah... raja............... MAHADI.. sepatah-sepatah dia sebut.. masa part dia sebut raja tu.. aku rasa mesti peserta lain ingat sekolah raja zarina kot.. sebab depan dia pun raja jugak.. alih-alih.. sekolah aku..  sense aku kuat.. haha.. alhamdulillah.. tersenyum simpul aku masa nak amik hadiah tuh.. hahaha.. akhirnya ada jugak hadiah yang dibawa balik.. hee.. seronok seronok.. walaupun nombor ketiga..hahaha.. cikgu pengiring ngan cikgu yatie pun terkejut.. hahaha.. maklum lah.. aku pun tak baca.. apa yang aku nak cakap.. aku bersyukur dengan pemberian ALLAH.. semuanya datang dari DIA.. korang nak kata aku kecoh?? kata la.. tak heran pun.. daripada tak da nombor.. lagi pun dari 20 lebih buah sekolah.. sekolah aku dapat nombor 3.. kira ok ape.. mestilah bangga SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN RAJA MAHADI terpilih dalam pemenang..

aku tawu.. batik yang aku buat ni tak cantik pun.. hahaha.. 
maklum la.. first time buat.. gelabah pun ada..
tu la piala tempat ketiga.. dan dapat sijil.. :)



ok.. habis cerita pasal ini semua.. for bani.. buat elok-elok exam.. jangan buat lagi macam hari rabu dan khamis..sekeh pale tu kang baru tawu.. seumur hidupmu.. jangan buat begitu lagi.. >.< walaupun dalam musim exam ni.. dia tak pernah lupa nak telefon aku.. sanggup pakai public fon..heheh.. maklumla.. tak bawak fon pergi sekolah ye.. muahahaha.. cume semalam dan sampai bila aku pun tak tawu la..mungkin dia takkan tepon lagi kot.. sebab dah kene study.. :D semangat nak dapat math lulus kot.. hehehe.. aku paksa dia lulus.. ahahha.. sian dia.. do your best.. jangan patah semangat.. :D 

(walaupun awak tak dapat baca sekarang ini... saya tetap doakan untuk awak..  )


 uhibbuk fillah abadan abada bani.. 
Assalamualaikum..

Saya sayang Anda :D

No comments:

Post a Comment




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...