sweetty May.. :D





Assalamualaikum ..wah wah wahh.. dah masuk bulan 5.. lagi sebulan lagi dah setengah tahun kita melayari kehidupan pada tahun 2011 .. pada kesempatan ini.. cehh.. aku nak ucapkan selamat hari lahir untuk mereka yang meraikan hari jadi pada bulan ini.. tetibe baik pulak nak ucapkan ucapan birthday.. kih3.. bukan apa.. ada la sebab aku tulis camtu.. nanti aku cerita.. sebelum tu.. jangan la kita melencong kat tempat lain.. aku ini memang suka merayap-rayap dari tajuk sebenar.. salah satu sifat aku bila menaip kat blog ni.. ada banyak kisah.. jadi.. kita baco je..

Sebenarnya.. apa yang aku nak taip kat sini.. aku nak cerita la sikit tentang cerita Hikayat Merong Mahawangsa.. kau orang nak kata aku ketinggalan?? teruskan.. memang aku ketinggalan pun.. aku tak berkesempatan nak tengok cerita ini.. memang la terniat n ak pergi panggung.. tapi.. busy sokmo.. dengan pertandingan itu lah.. persembahan ini lah..exam itu lah..exam inilah.. tuisyen sanalah..tuisyen sini la..macam macam ada.. macam mana nak tengok kalau camtu kan?? jadi.. semalam.. sedang aku bosan-bosan kat sini.. tak tahu nak buat apa selain baca buku.. aku pun.. bukak la Syok.org kat sini la tempat aku download cerita..macam-macam aku download movie kat situ.. ada gak cerita korea..bagi korang yang minat cerita korea la.. kat sini pun korang boleh la buat koleksi.. :D m acam aku.. aku baru ade sikit je koleksi cerita .. contohnya, Boys Over Flower, Merlin season3 dengan Harry Potter.. dan movie-movie lain.. selain download.. kat sini ada jugak tempat baca artikel.. jadi aku pun nak korang try tengok dan godek- godek la cerita kat situ.. ada yang jenis funny..religion sikit.. sebab nak meningkatkan iman kita kan.. manusia perlu sentiasa diingati.. agar tidak terlanjur dan terpesong.. hah!! kita pun sudah terpesong dari tajuk Hikayat Merong Mahawangsa ini..dah dah.. search punya search.. aku jumpa la cerita ini.. memang niat nak download.. jadi aku pun meneruskan niat dikala bosa n ini.. pastu.. selesai download.. aku pun tengok la.. tapi waktu tu aku dah mengantuk.. aku pun skip la tengok cerita ini keesokan harinya (hari ini).. haa.. pastu tengok punya tengok.. uish.. syok bebeh.. harus tengok la kiranya.. walaupun.. grafik dia bukan macam cerita Lord Of The Rings.. tapi aku suka jugak tengok cerita ini.. walaupun aku dihantui oleh pantun yang dia orang selalu guna.. iaitu ayat ini "SAMPAI MASA TIBANYA WAKTU, REDUP HATI KAUM BERDUA. BILA DUA JASAD BERSATU, HIDUP MATI JADI BERSAMA" perkataan ini la aku selalu dengar dari kawan-kawan aku.. mentang-mentang dia orang dah tengok.. perli aku la tuh.. =.='' cerita ini best.. jadi tak rugi aku download.. apa yang boleh aku ucapkan bagi cerita ini.. its perfect.. untuk negara Malaysia.. first time kan negara kita buat cerita macam ini.. jadi ini memadai untuk kita merasa bangga terhadap negara kita sendiri..hoho.. bodek negara..kih3.. jadi bagi mereka yang ketinggalan macam aku ini.. apa kata.. download je.. kalau malas beli la kat kedai.. tapi jangan beli cetak rompak.. beli yang Ori ok?? macam aku.. aku download je.. free.. bayar bil internet dengan current dekat rumah je.. itupun.. mak bapak aku yang bayar.. muahahaha.. ok ok.. habis cerita pasal HMM..

Kalau korang nak tahu.. aku suka baca novel.. :face54:lalala.. mesti korang cakap.. "macam la aku peduli" kan kan?? mesti la korang harus peduli.. siapa suruh baca.. jadi baca sampai habis apa yang aku nak taip ini.. haa.. pastu.. aku pun tulis kat google.. time tu aku bosan la jugak.. wahh.. kehidupan aku sungguh bosan.. grrr.. padahal buku menimbun nak kene menalaah..pastu mula la time exam terkocoh-kocoh nak bace.. bertapa di waktu malam.. hohoho.. itu la aku.. kahkahkah.. jadi kawan-kawan.. jangan tiru ya.. dikala bosan ini la baca buku.. kembali ke cerita asal.. aku pun tulis la cerpen kat google.. kan banyak link keluar.. aku pun tengok je la.. pastu aku terpikat nak bukak link ini.. hohoho.. bukak punya bukak.. aku pilih la cerpen yang aku suka.. pastu.. aku terperasan.. ecehhh.. ada banyak list tentang NOVEL.. huhu.. tu semua yang baru berjinak-jinak nak menulis novel.. jadi..jangan la korang nak benci pulak.. nak komen yang tak baik.. sebab diaorang ni junior lagi.. bukan macam Aisya Sofea, Damya Hanna, Hlovate or apa-apa yang korang suka la.. tapi karya dyeorang ni pun best gak.. dan ada sesetengahnya telah pun dibukukan menjadi novel.. berminat ke nak beli..?? :face44:kih3.. jadi try la baca dia orang punya novel ni.. meh aku kasi link.. boleh la korang baca jugak.. sharing is caring.. heeee.. Penulisan2u .. antara novel yang aku suka baca kat website ini.. novel Suami Aku Ustaz, Love You Mr. Arrogant, Usai Aku Terima Nikahnya.. dan banyak lagi lah..korang pun ley la bagi tawu kat aku cerita apa yang best kat situ.. agar aku pun dapat baca sekali.. :)


Anyway.. kan aku dah bagitawu kat korang tadi kan.. awal-awal kisah.. ni haa.. pasal birthday.. hee.. bukan ape.. ada la member aku ini lahir bulan 5.. dia ini jugak la pinjam dia punya ic untuk buat no celcom aku yang sekarang ini.. bukan aku tak guna aku punya ic.. tapi.. aku memikirkan.. kalau aku guna aku punya ic.. tak dapat la eden nak enjoy panggilan percuma.. jadi aku pun pakai la dy punya ic.. dan aku berterima kasih kat dia kerana meminjamkan icnya untuk membuat no celcom aku yang sekarang ni.. arigatok..jadi.. marila kita bersama-sama nyanyi lagu birthday untuk dia.. lagi 3 hari lagi.. 4 May 2011.. ok?? erkk.. awal sangat pulak kan?? tak payah la.. tunggu hari jadi dia yang sebenar.. aku akan post.. anyway.. aku tawu.. korang pun dah bosan kan?? sebab.. panjang sangat aku taip ni.. dan.. perenggan pun korang nampak sikit je kan.. tapi ayat panjang gila.. hoho.. terlebih rajin ini.. kalaulah aku boleh wat cerita rojak letak dalam karangan BM aku.. sure.. aku la pakar bab merapu kat situ..:face67: cett.. perasan.. hahaha.. dah dah.. kalau rajin aku post lagi hari ini.. tapi aku rasa.. satu sehari sudah memadai kan?? :face68:


Assalamualaikum..may Allah bless us.. :70::60:
:21::22::21::22::21::22::21::22::21::22::21::22::21::22::21::22::21::22::21::22::21::22::21::22::21::22::21:
Saya sayang Anda :D

No comments:

Post a Comment




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...