dengar ceritaku.. part2.. :P

Sharing is love.. :)

haaa.. sambung balik cerita pasal semalam. Ok, bab pasal tahiyyat akhir kan? Aku pun pelik dan teruja sebenarnya. Sebab ini pertama kali aku dengar. kawan-kawan aku cakap. 

"Eh, pesal tahiyyat korang panjang? Aku punya pendek je."

aik.. bukan normal ke? Dalam hati je aku berkata-kata. Ok, meh la aku cerita sikit. Aku ini pun dulu bukan alim sangat. Ok? Memang kalau tanye aku la. Mase sekolah rendah dulu tak full pun sembahyang aku.  Dan aku ini juga bukan seorang yang gemar bertanya. Aku hanya menggunakan mata untuk memerhati segala pergerakan dan mencari maklumat sendiri melalui pembacaan atau sebagainya. Aku mencari alternatif lain selain bertanya. Lagipun, malug bertanya sesat jalan. Jadi, alternatif seperti ini sangat membantu diri aku supaya lebih mengenal sesuatu.

Jadi, bila aku fikir-fikir semula. Aku cakap la. 

"Mesti masa tahiyyat awal ko same dengan tahiyyat akhirkan?"

Dan seorang kawan aku ini mengaku. So bila dah camtu. Aku bagi tawu la apa yang aku tawu. Sekurang-kurangnya dia berani ngaku. Dan semoga ibadatnya lebih sempurna lepas ini. :)

Pengajarannya : Bertanyalah sesuatu yang tidak difahami kepada pakar seperti ibu bapa, ahli keluarga, cikgu/ustaz/ustazah, pak imam dan sebagainya la.. ok? supaya tak sesat jalan. ataupun kalau sifat korang cam aku, yang penyegan, pemalu dan sebagainya. Cuba try alternatif lain. :)

ini bacaan tahiyyat akhir yang betul.

Selamat Beribadat.. :D

Saya sayang Anda :D

No comments:

Post a Comment




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...