when you are a student.. :D




*duduk di kaki lima.. herherher.. suka-suka je aku ni.. (macam sekolah bapak punya)

haaa.. rindu tak kat aku.. :p oh.. perasannye.. haha.. ok.. aku masih wujud lagi di alam blog.. alam di mana tempat yang sama aku meluahkan perasaan.. suka suki aku.. life aku.. diri aku.. semua tentang aku la.. termasuk la kalian-2 yang aku kenali.. turut terjebak jugak kat sini.. suka hati aku la nak tulis pasal korang kat sini.. haha.. sebab aku sayang la aku tulis.. yang tak tertulis pun aku sayang jugak.. cuma anda terlepas pandang je dari pancainderaku ini.. jadi rajin-2 ler ketuk-ketuk wall aku.. alaa.. bukan susah pun.. tulis je.. Assalamualaikum.. nanti aku ketuk balik wall korang.. simple kan? aku tawu tu.. :P 

Lama menyepi?.. bukan ape.. malas je nak menaip.. tapi tak pe la.. alang-alang dah terniat ni nak update blog.. so ini la hasilnya.. cehh.. cerita pun belum habis.. warm up pun blom.. ape la aku ini.. =.=   the story cenggini.. kadang-kadang.. manusia memerlukan masa untuk perubahan.. adakalanya.. dengan sekelip mata.. ala-ala magic show.. pup pap.. kain jadi bunga.. lebih kurang camtu la.. tapi aku punya slow motion.. makan mase beb.. mana boleh cepat-cepat ni.. tak enjoy life la kalau cepat sangat.. nanti tak ada wujud perkataan suka-duka, sedih, gembira, tangisan, keriangan..dan seumpamanya..

Sekarang ini.. life aku enjoy.. kadang-kadang.. ada la terusik sana sini.. tapi aku wat dek je.. malas nak pikir..  ala-ala dulu gitu.. biaq pi la.. selagi aku tak kacau hidup hang.. selagi tu jugak kau jangan ganggu idup aku.. Give respect, you get respect.. *ade kena mengena ke? >.<  ade kot.. herherher.. maklum sahaja la.. kalau ayat pagi-pagi buta camni.. ayat memang cam keling sikit.. oksigen cukup.. tapi mata kuyup jer.. otak pun tak bekerja keras sangat.. sebab nak meng'fokus'kan pekerjaan mata ni supaya terus menghadap skrin laptop.. XD (lagipun tengah landing gak atas katil.. no wonder la kalau empukan katil ini turut memberi kesan yang agak bahaya..herherher)


Beberapa hari yang lepas.. dan minggu yang lepas.. oh.. my life.. busy giler.. tapi aku suka jugak.. sebab aku kurang berkhayal.. hahaha..berangan je aku ini.. sudah-sudah la pya.. jejak kakimu di dunia yang nyata.. dan dalam berangan serta berkhayal ini.. aku mudah sikit emo-emo ini.. T.T apa lagi.. tangisan jejak kasih la.. sape nak join dengan aku menangis sekali? :P  free of charge.. korang cuma perlukan feeeelllllll...... hehehe.. terukkan aku ini.. ajar orang jadi cenggeng pulak.. cam dak kecik.. tapi perangai aku kadang-kadang.. memang cam dak kecik pun.. perasan lagi.. *mata ke atas, tangan di dada.. :P (berangan nak jadi dak kecik)

oh.. comel kan aku? hahaha.. perasan perasan..

Eh.. tapi bila kenang balik.. aku suka jadi kanak-kanak riang.. xD kanak-kanak yang comel,happy, kena marah pun tak de la teruk sangat, tak payah pikir masalah,. belajar pun cenggitu jer.. mudahnya jadi kanak-kanak.. seee... aku dah kata.. memang aku ini kuat berangan.. tapi jangan ingat aku jer.. korang pun sama jugak kan.. :P aku dapat baca fikiran manusia ni.. sense ke-tujuh aku kadang-kadang tepat.. hebat kan aku..?? aku tawu.. hahaha


Ada banyak kisah sebenarnya.. minggu-minggu yang lalu.. aku wat sinopsis je la ek.. malas nak menaip panjang-panjang.. sekrang pun dah pukul 4.16 am.. first sekali.. cerita pasal pengetua sekolah aku la.. eh.. bukan pengetua lagi.. mantan pengetua..nama beliau.. Tuan Haji Hamim bin Dorani.. Dan sekolah saya dah ada pengetua baru.. dulu aku memang nak sangat pengetua baru.. termakbul pulak tahun ini.. :P mantan pengetua telah berpindah ke sekolah methodist (ACS) *sekolah lelaki.. tapi dengar ura-ura.. dia tak berapa suka dengan sekolah tu.. sebab sekolah tu.. waktu perhimpunan diam jer.. tak macam sekolah aku.. bising.. potpetpotpet.. banyak mulut pelajar kat sekolah aku ini.. tapi aku tak termasuk la.. aku baik.. boleh dikatakan pendiam.. hahaha.. tak percaya? pergi tanya rakan-rakanku..  hahaha..

Pengetua baru ini.. nama beliau Puan Hajah Jamaliah binti Basri.. kecik molek jer pengetua baru ini.. dan dengar khabar juga.. cerewet orangnya.. i dont know ler.. tapi hari tu.. dia tegur aku.. elok jer.. :D tapi.. harapan aku la.. moga ada perubahan kat sekolah aku ini.. pengetua baru.. semangat pun baru la.. *aku rase tak de perubahan pun aku kat sekolah ini.. hahaha.. masih kekal sifat yang lama.. sikit-sikit la perubahannya.. *harapan tinggal kenangan la.. :P (motivasi sikit diri yang tak berapa motivasi ini..)
tu aku!! hahaha.. poyo poyo.. 

tudia kontinjen kontinjen yang segak lagi bergaya.. haha..


Lepas tu pulak.. baru-baru ini jugak.. ada hari sukan.. disebabkan tahun ini tahun terakhir.. so aku pun berniat nak masuk kawad kaki dan lumba lari.. kawad kaki for BSM.. aku pegang sepanduk jer.. hahaha.. so tak yah susah2 hafal step tunduk hormat tu.. lagipun.. aku sorang je pompuan melayu.. memang terakhir la.. hahaha.. kesian tak kat aku..? xD loneliness ko tawu aku jadi AJK BSM ni.. tak ade geng.. india dan cina la geng aku kat situ.. T,T sedih... tapi perbarisan.. BSM dapat no 2.. KRS dapat no 1..markah dia 404.. BSM 402.. no 3 Kadet BOMBA 401.. markah tak jauh beza pun.. :D


Cerita pasal lumba lari ni pulak.. mula-mula tu.. sepatutnya nama aku dengan khairah dah daftar untuk lumba lari 4x400.. tapi check-check.. tak ade.. punah la jugak harapan.. and then.. aku dengan khairah pun dok melantak lar fishball, sosej, roti, A&W float.. kaum kerabat air gas..  pastu.. tengah sedap-sedap makan roti.. sambil dengar DJ yang tak professional pasang lagu kat stadium tu.. cikgu tetibe je jerit.. "Zafirah!! lumba lari tak cukup orang.." aku acuh tak acuh jer mase tuh.. memain kot.. so bila dengar repetition kat dalam otak aku ini.. aku translate elok-elok.. *bapak slow otak aku ini.. hahaha.. baru aku cakap kat cikgu.. "biar betul cikgu.. saya tengah makan roti ini cikgu..bukan dah cukup orang ke? " pasal makanan memang aku no 1.. hahah.. then cikgu pun cakap.. "sorang lagi dah balik rumah" pastu disebabkan memang niat tu nak masuk lumba lari so.. aku masuk la jugak.. tapi jangan citer ar.. perut aku ni dah kembung dengan makanan.. hahaha..

4x400 ini cuma ada 4 buah rumah je.. sepatutnya lima.. tapi lesap satu.. aku pun tak tahu rumah mana.. tapi rumah Ungu rumah sukan aku.. :) 3 budak yang lain sumer junior.. aku la senior.. hahaha.. tapi aku bukan atlet sekolah pun.. aku lari suka-suka je.. yang 3 orang tu la budak atlet.. dan memang aku cuak pun.. rumah lain sumer kuat kuat.. aku ini.. T,T stamina dah kurang der.. maklum la.. dah berumur.. hahaha.. baru form 5.. cepat simpati kat aku.. nangis cepat.. aku pelari kedua.. 

mase dapat baton tu time giliran aku.. dalam 250m aku laju la..pastu dengar la sorakan kawan-kawan aku.. bapak ar.. suara korang tanpa speaker dari jauh aku dengar.. korang pakai ape!! hahaha.. segan aku dengar korang jerit name aku.. tapi mase tu aku tak sempat la pandang.. hilang fokus la nanti.. pastu dah masuk 300 aku slow.. lencongan terakhir tu.. pastu nampak la bayangan pelari2 kat belakang aku.. nak dekat nak dekat.. tapi kaki aku.. hahaha.. sedih aku nak kenang balik.. perasaan aku mase tu.. penat la.. kaki aku pun cam tak nak berfungsi jer.. aku suh langkah besar besar.. otak aku tak nak pun.. langkah dia pendek jer.. sedih aku.. hahaha.. memang semput ar.. pastu..pakse gak diri ini lari.. mase pas baton tu.. dengar la sorakan kawan2 aku yang aku kasihi tu.. hahaha.. mekasih korang.. sebab tu la aku sayang korang..  walaupun memang semput aku waktu akhir2 tu.. maklum la.. dah melantak macam2.. XD walaubagaimanapun.. geng aku dapat no 3.. yeah.. ada piala terakhir untuk aku memperagakan kat almari yang sememangnya dah penuh dengan piala aku yang lain..=.=''  mana aku nak campak piala tu..

hehehe.. kawan kesayangan aku.. xD

dan seperti biase.. balik rumah..mak aku mula la membebel.. kau ni pya.. kalau masuk ape-ape kalau  menang tak bawak hadiah boleh tak? tengok!!.. bawak hadiah pun kena marah.. apa la mak aku ini.. tak berbaloi la masuk tak ada hadiah kan.. herherher.. pastu.. kaki memang sakit la.. hahaha.. maklum sahaja.. tak buat warm up.. so sorry my body.. XD








keesokan harinya pulak.. tak cuti.. tapi sekolah ade buat hari kokurikulum.. ada PROJEK SAINTIS MUDA..bakal saintis.. cewwwaaahhh.. poyos.. aku pulak.. sebenarnya,, last minute carik idea.. huhu.. tak ada idea sebenarnya.. dan tak terniat pun nak masuk.. bila Pn. Rohana kata.. kalau tak masuk tolak 10 markah untuk semua SC subjek.. (ADDMATH, FIZIK, KIMIA, BIOLOGI, MATH) aku dah tertelan air liur dah.. (macam tak biase telan pulak.. herherher) terkejut la kiranya.. dah la.. nak dapat lulus untuk addmath pun cunggap2.. kalau tolak 10 tu.. berkemungkinan aku akan failed..!! huu.. tak nak aku failed.. dah la ujian tak lama lagi ini masuk rekod kat PPD.. aku pun carik la idea.. akhirnya jumpa jugak kat tenet ni.. hehehe.. bagus kau internet.. sayang kau.. muahh.. 




pastu suruh ain wat eksperimen tu kat rumah.. menjadi pulak.. so.. hari tu kiteorang wat projek pasal hilangkan SPOT INK FROM CLOTH USING TOOTHPASTE..haaa.. nak tawu tak camne.. jap.. nanti aku ajar.. sabor..pastu.. punya la lame tunggu judges.. 12.20pm baru judges smpai kat group kteorg.. so kteorng pun present.. tapi hari tu.. khairah pulak tak datang.. haish.. kalau tak boleh dapat markah sekali.. mase present tu.. Pn. Rohana salah satu judges kteorg.. hehehe.. so dy pun tengok la.. siap try lagi.. guna permanent conteng kat tangan.. pastu bubuh ubat gigi.. dan permanent tu pun hilang.. :D sebenarnya.. tak berapa caya pun kat situ kadi.. takot gak la kalau tak jadi mase cikgu try tu.. alih2.. berjaya jugak hilang.. hahaha.. cikgu pun cakap.. haaa.. boleh ilang boleh ilang.. nanti kalau kat whiteboard.. kalau saya guna permanent.. kamu tolong bersihkan ye.. hahaha.. ape la cikgu.. aku pun boleh cikgu boleh..hahaha.. angguk jer ar..

meh aku ajar.. cara-cara2nya..
first.. korang hanya perlukan baju yang terkena marker or pen.. kemudian, ubat gigi.. dan air (untuk membasuh)
simple jer.. baju yang terkena spot ink tu.. korang sapukan sedikit ubat gigi kat atas permukaan spot tu.. lepas tu.. biarkan sampai kering.. lepas dah kering.. korang boleh la gosok permukaan yang terkena spot tu dengan air.. dah hilang.. :D

keesokan harinya pulak.. 3 hari berturut-turut ni.. hahaha.. penat aku.. ada larian 1 malaysia pulak dah.. menyusahkan hidup.. kalau bukan kerana markah koko 17 markah.. tak hingin aku nak datang.. penat betul.. dan.. macam biase.. aku jalan jer.. kadang-kadang je aku lari.. pastu 300meter terakhir tu.. aku dengan sopie lari.. hahaha.. bangganya masuk sekolah dengan larian.. konon jer tuh.. ahahha.. kemudian.. ada la budak junior ni.. nama dia Syafiq Syazani.. dia ni baru pulang dari singapore.. jenjalan..=.='' pastu dia belikan aku keychain.. hahaha.. ingat pulak dia kat aku.. padahal tak suruh or aku tak mintak pun.. baik betul junior aku ni.. haish.. susah nak jumpa budak cmni sekarang.. hahaha *haruslah puji sikit.. herherher.. mekasih budak..

cukup la sampai sini jer aku cerita.. hahah.. panjang gila.. tak letak gambar lagi ini.. aku pun dah ngantuk.. jam menunjukkan pukul 5.17 am.. aku pun nak beradu.. hehehehe.. nanti nak edit balik post ini.. mekasih baca.. 
assalamualaikum.. may ALLAH bless us.. :D


Saya sayang Anda :D

No comments:

Post a Comment




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...