surat cinta..

gambar hiasan sahaja.
Hari ini aku nak cerita la sikit pasal surat cinta. Korang pernah dapat ker? :D eleh.. tak payah tipu la. mesti pernah dapatkan. tu senyum-senyum tu. ingat kenangan dulu la tuh. hahaha. ok. this entry sebenarnya idea dari abang aku. dia cerita la pasal surat-surat ini. so aku pun teringin la nak cerita kat blog kesayangan aku ini. walaupun kadang-kadang aku ade teringin nak buat blog lain. malangnya. kasih ku tetap di sini. hanya di aurafyrah.blogspot.com.. :D

Sambung balik kat kisah ini. kalau dulu ada macam-macam jenis surat bagi kat aweks dan pakwes.. betul tak? heeee.. aku pun tak pernah dapat yang begitu begini. *nanti cerita. ada yang macam-macam jenis bentuk,warna. siap ada corak bunga. yang sampulnya kecik. ada jugak kad yang wangi. haha. ini semua pemerhatian aku terhadap kakak aku. :P

Dulu. nak dijadikan cerita la. kakak aku pernah la cerita pasal love story dia. dulukan pakai surat. klasik la sikitkan. zaman sekarang bukan macam dulu. sekarang alaaaa.. tak ada feel jiwang karat. sebab tu lagu zaman sekarang pun bingit jer. cuba korang layang lagu jiwang2 zaman 80-an, 90-an ke.. sweet je kan rentak dia. kakak aku pun cerita la. dulu kalau berutus surat dengan "seseorang" meraka menggunakan lagu-lagu untuk menyampaikan ayat dan maksud. alamak.. sweetkan.. ala... korang yang tengah baca pun pernah wat camtukan? :P *siap letak bedak segala.. hahaha.. lawak2.. :D konon nak bagi wangi.. ngeh3. ni semua kisah dari kakak aku.

Masa zaman aku ini tak merasa dah. masa sekolah rendah la. itupun kawan aku. aku?? oppsss.. i tak ada.. hahah..masa sekolah rendah dulu. memang la ada kisah pasal utus-utus surat ini. tapi surat dulu tu tak secantik,sewangi,lagi ape lagi? kiranya surat yg hebat-hebat macam dulu la. masa aku sekolah rendah dulu, surat ini dikoyak dari buku latihan.. haha. seronoknye bab mengoyak kat tengah2 buku yerp.. :P pastu siap ada posmen nak menghantar-hantar ini.. adehhh.. *padahal nak tahu kisah disebalik kisah cinta seseorang. sebab tu ada yang sanggup nak jadi posmen. :P ingat aku tak tahu ke niat korang-korang yang pernah jadi posmen tak bertauliah ni? hahaha

Tapi zaman yang terlebih moden ni bosan kan? :D pakai sms, mms, facebook wall. alaaa.. bosan bosan. xD

Ini kisah aku la pulak. boleh dikatakan. seumur hidupku. 1 kali je pernah dapat surat cinta. haha. kenapa? kenapa? kenapa? masa sekolah rendah memang tak pernah dapat pun. heee.. saya tak femes. :P masa sekolah menengah dapat la. itulah pertama dan terakhir. heeee. sebab ape?


walaupun aku ini memang suke la jugak pasal surat menyurat ini. tapi aku dulu diugut oleh ibuku.. biasa la.. budak sekolah kan.. kecik lagi. mak ayah ugut nak kahwin je. terus jadi dengar kate. hahaha..macam tu la berlaku kat aku. mak aku larang kalau bab bercinta ini. so nak dijadikan cerita. dari sekolah rendah. kalau ada orang yang nak mengusha aku. aku tak layan.. jual mahal konon.. XD

begitulah kehidupan ku diwaktu sekolah rendah. dan dari situ juga lah aku dikenali sebagai wanita yang agak garang .. muehehehe.. sikap tu aku terbawa-bawa sampai la ke sekolah menengah. :) heee.. masa form 1 dulu. ada la budak ngorat aku. ohhhhh.. part evil is coming.. sabor2

ceritanya begini. dia bagi aku surat.bukan dia lah. tapi posmen. tawu jelah kan kerja posmen. macam biasa lah.. surat cinta nak ngorat.. XD aku ini dah la first time dapat. hoho. pastu sifat aku yang anti ni masih terbawa-bawa eventhough aku dah masuk sekolah menengah. pastu lepas aku dapat dari posmen ni. dan macam biasa jugak lah.. boommmm buummmmm.. berita tersebar.. cepat betul.. =.= ni yang malas ni gosip2..

pastu.. aku pun cakap la kat mereka-mereka yang dok tanya aku. dah baca ke surat tu.. huu.. aku cakap la aku tak baca pun.. dan surat tu dah koyak.. hohoho... korang pun boleh detect expression member2 aku macam mana biler aku cakap camtu kan? so. sejak dari situ lagi la. waktu sekolah menengah. boleh dikatakan budak lelaki tak akan berani nak luahkan perasaan kat aku. yang berani tu.. aku respect la.. :D

ini sejarah hidup aku. :)
kadangkala.. aku rase macam bersalah la jugak. tapi kami dah berbaik la. dan dia dah jadi kawan aku. seee.. persahabatan akan sentiasa berkekalan..
Saya sayang Anda :D

No comments:

Post a Comment




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...