bakal menantu ayah dengan mak? part 4 :D

Ihiks.. ^^ 
Nak sambung lagi tajuk ini.. bestkan tengok calon menantu..  Ada lagi tau.. Nak tengok tak?? :P


Tadaaaaa!! 


 Nama dia Legolas..

Saya sayang Anda :D

My Friends is My Family


Aku paling suka gambar ini.. nampak life kan? Happening jer waktu ini.. Masa ini budak kelas 5s4 sedang buat video/cerita pendek tentang hari merdeka.. Kiranya dyeorg masuk pertandingan buat filem pendek la.. 

Lepas tu kiteorang bergambar la sekali masa ini.. best sangat.. ^^ 

Kami bagaikan sebuah family.. 

5s1+5s2+5s3+5s4 = Family.. 


Sungguh aku rindu korang semua..


Kawan-kawan yang tak ada dalam gambar ini.. Korang tetap melekat dalam hati aku.. Jangan nak tacing muka korang tak ade dalam ini.. hihi.. 

Lot of Love.. <3


Saya sayang Anda :D

UJIAN DAN DUGAAN: TANDA ALLAH SAYANG





Dan di antara tanda-tanda kekuasaanNya ialah kapal-kapal (yang besar tinggi) seperti gunung, belayar laju merempuh lautan.  Jika Ia kehendaki, Ia menghentikan tiupan angin, maka tinggalah kapal-kapal itu terapung-apung di muka lautan. Sesungguhnya yang demikian mengandungi tanda-tanda (yang besar pengajarannya) bagi tiap-tiap seorang (mukmin) yang sentiasa bersikap sabar, lagi sentiasa bersyukur. (As-Shuraa, 42: 32-33)



DI DALAM al-Qur'an, ujian dan dugaan disebut oleh Allah sebagai البلاء (bala’) serta الفتنة (fitnah). Menurut kamus المحيط (al-Muhit), kedua-duanya berkongsi maksud yang sama. [1]


Saya sayang Anda :D

Bila celik dikatakan buta...

Assalamualaikum... Apa perasaan anda apabila seorang buta menahan anda secara tiba-tiba dan memberi amaran tentang longkang yang berada di hadapan anda sedangkan longkang itu sebenarnya tidak wujud? Semestinya kita berkata. "eh buta.. mana ada longkang?" Tiba-tiba datang sekumpulan pemuda yang semuanya buta menyokong perbuatan si buta pertama tadi. mereka secara beramai-ramai kata: betul! ada longkang. Dalam sangat longkang tu!

Apakah reaksi kita terhadap situasi sebegini? (sila pilih salah satu dari jawapan di bawah)


Saya sayang Anda :D

Tips bagi yg merasa sebagai lelaki tak hensem













(AMARAN : Jangan ambil berat tentang artikel ini.. Ianya merupakan..gurauan semata-mata.. tidak ada kena mengena antara korang korang dan korang semua..Siapa amik berat, aku cepuk korang nanti!! =.=)


1. Jangan putus asa, tidak semua orang menilai manusia dari fizikalnya, boleh juga dinilai dari rumahnya, keretanya, pangkatnya, atau wang simpanannya ^^
DONT JUDGE THE BOOK BY THE COVER


Saya sayang Anda :D

Ada Apa di Bawah Sejadah?

Assalamualaikum..

Hari ini ramai sungguh orang di masjid, sungguh pelik ku rasa. ku lihat semua orang kampung berada di masjid. Din Misai, Zainal Rimau, Draman Panjang, semua ada kat masjid.sekali lagi rasa hairan ku bertambah.bukankah ni waktu solat subuh? tak pernah-pernah masjid tua ni dipenuhi orang ramai di waktu subuh. kalau solat jumaat tu, tahulah aku. ni waktu subuh pun penuh! FULL HOUSE! Apa dah jadi nih!


Saya sayang Anda :D

Aries Woman.. me!! :D







Romance is something that no Aries can live without and the same goes for an Aries woman also. However, for her, not getting on without romance is not same as not being able to live without a man. In her heart, she will always be yearning for that someone special, thinking about him in the monsoon and that will be her idea of romance. She doesn't need a real man for it. Aries female is the one who will do anything and everything herself, without needing any male help. One of her basic personality traits is total confidence in her abilities.

Saya sayang Anda :D

Maksud Bacaan Dalam Solat


Bismillahirrahmanirrahim.....
Dikalangan kita ada orang-orang yang telah berpuluh tahun menunaikan solat tetapi sehingga hari ini masih belum mengerti maksud setiap bacaan dalam solat itu sendiri. Hal ini terjadi kerana kita kurang mengambil berat tentang makna bacaan tersebut. Padahal dengan memahami bacaan dalam solat, ia dapat membantu kita untuk lebih khusyuk menunaikan solat.
Buat mereka yang ingin memahami bacaan dalam solat, teruskan membaca tafsiran di bawah:


Saya sayang Anda :D

Ongoing.. ;D



Gian baca novel kini menjengah. Chak cHak!


Bahagianya aku membaca novel. Saja nak promote.

Awak Suka Saya Tak?
(  saya suka awak! :P  )

Saya sayang Anda :D

Akhirnya..


Ho Yeah!!!


Akhirnya, diriku bebas. Bebas dengan beban yang ditanggung. SPM sudah menutup tirai buatku. Namun, masih ada sebahagian rakan-rakan seperjuangan dan juga kekasih terangku belum menamatkan peperiksaan . Kih3

Sebenarnya, hari ini dah masuk hari ketiga aku bebas. :p

Saya sayang Anda :D




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...