Rawat hati yang luka..


Hari ini 4 Januari 2012.. Sebenarnya, masa nak tulis tarikh tu aku mesti tertukar 2011.. -.-'' sayang sangat dengan 2011. Dan esok merupakan hari persekolahan bagi yang bersekolah. Ada juga yang sebahagiannya yang telah memulakannya pada hari ini. Wahhh, skemanya ayat. -.-

Untuk yang bersekolah tu. Selamat Bersekolah. Haih. Nak ucap panjang-panjang susah sangat nak taip. Ada tak benda yang boleh terus je taip apa yang otak dan hati aku nak taip. Sungguh la. Sangat susah nak menaip dengan perasaan yang kacau bilau. Bila aku nak jumpa ubat dan anti-virus paling berkesan.


Berapa banyak pulak ubat yang aku kena telan?

1 dozen? atau 1 tan?



Aku tahu la ubat ini dadah. Saje je nak buat hiperbola. Rileks la. adehh.. Aku pun bukan suka sangat makan ubat. Sekarang ini aku demam pun. Aku mana makan ubat. Bagi aku ubat ini penyembuh paling tak mujarab bagi aku. Aku rela sakit. Biarlah sakit macam mana pun. Aku akan jadikan ianya sukar untuk diubati.

Aku rasa aku penat sangat layan perasaan. Penat makan hati sendiri. Penat.. sungguh terlalu penat..
Macam mana aku nak mengekspresikan kepenatan yang aku hadapi ini.. Haih..

Jiwa jiwa..


Ada satu ketika.. aku akan rasa.. aku boleh buat!

Lepas tu aku rasa.. Benda ini tak bagi kesan pun..

Kadang-kadang tu rasa beban yang amat berat..

Akhirnya, rasa nak mati..

Lepas tu menyesal.. apasal mati awal sangat..

Aku  masih nak rasa manisnya kehidupan..



Susah ini nak kawal jiwa sendiri. Lagi-lagi bila aku tak buat apa-apa. Sampai aku boleh je berangan macam mana aku kalau accident. xD (teruk gilerr!)

Benda tak logik pun aku boleh berangan. Inikan pula benda realiti. haih..


Cuma satu je yang boleh buat aku gembira untuk seketika.. Maklumlah.. semua benda hidup akan mati.. kan kan?

Aku tak perlukan lidah untuk berkata, aku juga tak perlukan kata-kata untuk mentafsir apa yang disampaikan untuk mengubat diri aku..

Aku hanya perlukan mata untuk melihat.. melihat benda yang cantik.. Macam bunga..


Walaupun hanya seketika aku dapat lihat keindahan tu.. tapi aku rasa aku bertuah sangat-sangat.

Lain orang lain cara untuk merawat. Betul kan? Tapi aku punya.. Benda yang cantik mampu membuatkan aku terpukau sampai jadikan aku manusia yang kuat untuk menempuh kehidupan.

Kadang-kadang tu.. aku rasa macam aku sendiri jadi bunga tu. [tengok!, berangan lagi] hihi

Bunga yang cantik takkan pernah disentuh..

Tak caye ker? Caye lah.. aku cakap benda realiti ini.. Jawapan pikir la sendiri. Aku taknak bagi jawapan.. Aku kan suka berteka-teki. Dalam blog aku penuh dengan misteri.. Tapi aku bukan seorang misteri sangat. :P

Aku hanya insan yang berlagak nak jadi misteri. Sedangkan aku masih dan tetap akan mengenal dan dikenali manusia disekeliling.

Jadi aku hanya boleh meluahkan melalui kata-kata yang misteri.. :P


Aku pun tahu.. Korang penat nak tafsir apa yang aku sampaikan dalam entry ini. Tapi inilah realiti.

Penuh dengan cabaran dan dugaan..





Saya sayang Anda :D

No comments:

Post a Comment




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...