Alahai Abangku!

Assalamualaikum.. Eh3.. hai korang! weee<3 Hari ini aku nak cerita. Tapi cerita ini agak lama la. Ihiks.. :P Cerita pasal ubat.. Ubat ape?? Hoho..


Ini la ubatnya.. Panadol Soluble.. Nama pun soluble.. =.= mesti la larut betul tak? aiyakkk..!


Abang aku yang first la.. Lagi tua dari aku pun tak tahu macam mana nak makan ubat ini.. Cerita ini berlaku masa dia universiti.. Waktu tu dia tak sihat. Demam la kiranya. Lepas tu kawan dia kasi la ubat ini.. 

Abang aku ambik terus nak telan ngan air.. Gila weyh! Besau tu.. =.= 

Nasib baik masa tu kawan abang aku ini sempat tahan abang aku dari telan ubat tu.. eh ngekkk betuii.. :p
Kawan abang aku pun ajar la cara betul untuk makan ubat ini.. 

Kalau kawan aku tak sempat tahan? Apa akan berlaku? Ahaks.. Mesti berbuih-buih tersekat-sekat ubat tu kat tekak dia.. hahaha..
(jahat punya adik.. kutuk abang sendiri.. :P  Like i care? kih3 )

Ada lagi satu kisah aku terbaca.. ada orang yang macam abang aku ini.. memang dia telan wey.. kelakar gila.. 
Mari kita baca kisah dia..
dipendekkn cerita, aku pun dgn gembiranya x pergi Prep and duduk bermastautin jap kat sickbay. dalam tu semua xsihat, termasuklah aku, huhu. aku pun pergilah pilih katil *xyah pilh, dah mmg tggl 1 jew yg kosong, hee. baring and lelapkan mata utk beberapa ketika. aku tersedar masa azan Isyak. aku pun duduk lah kat katil tu and tgk keliling...semua ngah tido. kiranya aku je la yg xtidow. teringat ubat yg Pipah bagi, aku pun bukalah and nak makan. aku tgk botol air aku... 
hurm, cukup kot ni..seketul je pun (memndg air yg tggl suku dlm botol air tu)
bismillah....(masuklah mr panadol dlm mulut bersama mrs air)
tiba2...uhuk3!! (aku terbatuk2)
mana xnyer, ubat tu tersekat kat kerongkong aku! habis air dlm botol tu aku minum but still tersekat! huhu...masa ni aku xtau nak minta tolong sape sbb semua ngan tidow. aku tgok botol air budak2 lain...tggl sikit jew n xsmp plak hati nak amek. so aku pun sarunglah sweater n tdg utk kuar dr bilik sakit tu. terkocoh2 aku berlari gi depan kat watercooler. time2 terdesak ni lah pulak air tu slow and mmg xkeluar! masalah...masa ni aku da rasa macm..ntah, xtau nk nyatakn cmne. aku pun lari gi kat bilik basuh n last2 aku dapat gak telan air! alhmdulillah..air pew? hehe, korg rase? dah terdesak @ darurat..aku minum jew la air tu. halal. hehe. but...still xturun2 ubat tu dari tekak aku! aku pun pasrah and baring jew kat atas katil. masa ni aku dah mengucap da...rasa macam dah nak smp ajal aku masa ni, huhu. xtipu, takut..tssk. lepas beberapa minit, ubat tu pun hilang! aik...xkan magic, plak kan?! tp betul...mmg dah xde ubat kat tekak aku masa tu. aku dapat rasa die hilang...bukan aku telan tau, but hilang..hee. ajaib?! masa tu aku mmg sgt bersyukur pada Allah...alhamdulillah. Dia pjgkan umur aku lagi...syukran Ya Allah.

Hihi.. jadi kawan-kawan yang tak pernah makan ubat ini.. caranya letak dalam air.. bagi kasi larut itu ubat dulu.. jangan telan terus tau.. bahaya!.. :p


tenkiu tuan tanah for the story.. ^^
Saya sayang Anda :D

No comments:

Post a Comment




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...