Solla Alaikallah


lirik solla alaikallah

صلى عليك الله يا عدنان عدنان
يا مصطفى يا صفوة الرحمن رحمن
الحمد لله الذي أعطاني أعطاني
هذا الغلام الطيب الأردان

قد ساد فى المهد على الغلمان غلمان
أعيذه بالبيت ذي الأركان أركان
حتى أراه بالغ البنيان بنيان
أنت الذي سمية في القرآن

أحمد مكتوب على الجنان جنان
صلى عليك الله في الأحيان أحيان
أحمده في السر والبرهان برهان
حقا على الإسلام والإيمان

أحمده في السر والبرهان برهان
حقا على الإسلام والإيمان إيمان
يا ربنا بالمصطفى العدنان عدنان
اغفر ذنوبي ثم أصلح شأني يا الله


ok.. time for story telling.. :P
tengok tajuk tak? meh nak cerita. tadi baru dengar selawat ni tapi versi in-team. yang versi inteam punya laju sikit, korang boleh search sendiri kat youtube. aku provide untuk versi nada murni sahaja yerpp....
versi nada murni la yang aku nyanyi dulu waktu sekolah rendah. 

sebenarnya dah lama tak dengar selawat ni. kalau dulu. waktu sekolah rendah agama. hari jumaat petang waktu perhimpunan. mesti pasang lagu ni. pastu kiteorang semua nyanyi. eventhough suara tak sedap mana lah kan. tapi ok je aku rasa suara aku ni. muahahaha..

masa dulu, ustaz & ustazah provide kertas yang mengandungi lirik selawat ni. tapi nanti kena pulangkan balik lepas abis selawat tu. ustaz&ustazah takut pelajarnya tak bawa bila perhimpunan kot. sebab tu mereka buat begini. tapi ok kan? 

ingat lagi, dulu waktu perhimpunan. waktu petang. agak panas la jugak. around 5-6.30.. aku tahu waktu tu tak berapa kena. sebab aku pun dah lupa bila waktu perhimpunan sekolah rendah dulu. heee.. maklumlah dah 5 tahun meninggalkn sekolah rendah yang banyak memberi seribu satu pengertian buat diri aku. :)
waktu camtu la yang membuatkan kaki aku.. adehh.. berpeluh-peluh.. >.< tapi tak de la sampai tragis sangat peluh-peluh kat kaki aku. orang lain pun tak nampak. pakai kain kan? heee.. diri sendiri je yang tahu. alalala.. 

sekarang, aku dah tak merasa lagi perhimpunan waktu petang di hari jumaat yang penuh keberkatan ni. inilah yang dinamakan kenangan.. ^^


Saya sayang Anda :D

No comments:

Post a Comment




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...